Skip to the end of the images gallery Byt navigering
Skip to the beginning of the images gallery Byt navigering
Okända foton - Ung dykare med kamera & The Jimi Hendrix Experience
Inbunden bok
72 sidor
ISBN-13: 9789188317018
Förlag: Ebokförlag Gullestad
Utgivningsdatum: 05.09.2018
Språk: Svenska
295,00 kr
inkl. moms / exkl. frakt
All text in English and Swedish.
The Jimi Hendrix Experience sista konsert i Stockholm. Jethro Tull och Ian Andersons första. En ung man, sportdykare, musik- och fotointresserad, finns i publiken denna januarikväll 1969. Med sin nya spegelreflexkamera försedd med ett 135 mm teleobjektiv. Två timmar senare är 52 foton tagna.
Alla analoga naturligtvis. 20 färgdia, 12 färgnegativ och 20 s/v negativ ligger bortglömda i en låda. I över 40 år. Så plötsligt en dag händer något som sätter igång en kedjereaktion av händelser vilka resulterar i denna fotobok och mycket, mycket mer!
Det är nämligen inte vilka foton som helst som legat bortglömda. Det är väldigt speciella foton. En fotografisk dokumentation av två musikuppträdande. Från en kväll som kom att bli legendariskt. På många sätt.
The Jimi Hendrix Experience last concert in Stockholm. Jethro Tull and Ian Andersons first. A ung man, scuba diver, music- and photo interested, is in the audience. With his new SLR camera equipped with a telephoto lens. Two hours later are 52 photos taken.
All analogue of course. 20 colour slides, 12 colour negative and 20 b/w negative forgotten in a box. For over 40 years. Then suddenly one day something happens that starts a chain reaction of events that leads to this photo book and much, much more!
Cause these forgotten photos are not just any photos! They are very special photos. A photographic documentation of two musical apperances. From an evening that became legendary. In many ways.
The Jimi Hendrix Experience sista konsert i Stockholm. Jethro Tull och Ian Andersons första. En ung man, sportdykare, musik- och fotointresserad, finns i publiken denna januarikväll 1969. Med sin nya spegelreflexkamera försedd med ett 135 mm teleobjektiv. Två timmar senare är 52 foton tagna.
Alla analoga naturligtvis. 20 färgdia, 12 färgnegativ och 20 s/v negativ ligger bortglömda i en låda. I över 40 år. Så plötsligt en dag händer något som sätter igång en kedjereaktion av händelser vilka resulterar i denna fotobok och mycket, mycket mer!
Det är nämligen inte vilka foton som helst som legat bortglömda. Det är väldigt speciella foton. En fotografisk dokumentation av två musikuppträdande. Från en kväll som kom att bli legendariskt. På många sätt.
The Jimi Hendrix Experience last concert in Stockholm. Jethro Tull and Ian Andersons first. A ung man, scuba diver, music- and photo interested, is in the audience. With his new SLR camera equipped with a telephoto lens. Two hours later are 52 photos taken.
All analogue of course. 20 colour slides, 12 colour negative and 20 b/w negative forgotten in a box. For over 40 years. Then suddenly one day something happens that starts a chain reaction of events that leads to this photo book and much, much more!
Cause these forgotten photos are not just any photos! They are very special photos. A photographic documentation of two musical apperances. From an evening that became legendary. In many ways.
Skriv din egen recension
Hendrix för 49 och 50 år sedan
Rock'n'Roll Magazineoktober 2018
"På Hans bilder i boken ser man tydligt Jimis färgsprakande skjorta och lila byxor.
På gitarrens huvud sitter en röd ros nerstucken mellan strängarna. Rosen skulle man aldrig noterat på en svartvit bild."
Okända foton - ung dykare med kamera & the Jimi Hendrix
Jimpressjanuari 2019
"the title of this book, .... would, perhaps, be more accurate to call it Young diver with camera & The Jimi Hendrix Experience and Jethro Tull."
"but find them he did, and this photobook is the result of his endeavours. It is outstanding."
"printed well on high gloss paper, and, if you like to look at pictures of Jimi Hendrix, or, for that matter, Jethro Tull, one you w i l l certainly need to add to your collection."
"lf Experience Hendrix ever satisfy the clamour for a release of the 1969 Stockholm shows, which may be an omission that is not of their making—much like the Royal Albert Hall, then they w i l l surely need to be having a conversation with Hans Claesson about usage of his photographs."