Denna bok handlar om användandet av digital teknik i förskolan och förskoleklass. Studien i denna bok visar samt tar upp en del olika uppfattningar när det gäller de användningsområden som digital teknik omfattar. Boken riktar sig till alla pedagoger inom förskolan och grundskolan som upplever digital teknik som något främmande, skrämmande och nytt.
Syftet var att studera hur åtta verksamma pedagoger i Stockholms kommun uppfattade användandet av digital teknik för att främja barns lärande och utveckling. Studien i boken är en fenomenografisk studie av kvalitativ ansats. Studien utgick från en fenomenografisk analysmodell där informanternas utsagor transkriberades och analyserades. Detta för att kunna hitta likheter och skillnader om hur studiens pedagoger uppfattade användandet av digital teknik i det pedagogiska arbetet. Denna empiriska undersökning resulterar olika uppfattningar från informanternas sida.
Jag heter Georgios Sarigiannidis och är utbildad/legitimerad Matte och IKT lärare. Efter kandidatexamen läste jag Magisterprogrammet "Pedagogik med inriktning mot professionsutveckling" men även ett till Magisterprogram inom barn och ungdomsvetenskap. Mina inriktningar är matematik och IKT där matematik är min specialisering. Tidigare har jag jobbat som modersmålslärare i Sagaskolan (lågstadie) samt i Ekillaskolan (högstadie). Har även jobbat som förskollärare inom en del kommunala förskolor där jag från första början anställdes som pedagogisk ledare, IT ansvarig och senare även som huvudansvarig för förskolans IKT grupp där jag, bland annat, ansvarade för personalens utveckling med att använda och implementera den digitala tekniken i det pedagogiska arbetet.
Det finns inga presskommentarer tillgängliga just nu.