Du sitter med din kund och kommer inte på vad du ska säga för att få affären i hamn. Ditt säljsamtal börjar glida dig ur händerna, fast du egentligen har en bra produkt som du vet att kunden kommer att tjäna på om han eller hon bara köper den. Men kunden blir osäker, trummar lite med fingrarna, får ökad puls, vill kanske, men känner sig inte riktigt tillfreds med situationen och väljer den enkla utvägen: -Nej.
I den här boken får du lära dig vad du skulle ha gjort annorlunda och för första gången någonsin, presenteras ett modern synsätt på hur du ska se på begreppet avslutstekniker, för att du ska kunna möta den moderna kunden i deras verklighet.
Med 100 olika sätt att fråga efter affären i olika kundsituationer, så kommer den här boken förmodligen ligga i din säljväska och tas fram inför varje säljsamtal du kommer att ha framöver!
Mattias Hillestrand kommer från Floby i Västergötland. Han har en lång karriär inom elitidrotten i bagaget med Europacupspel, J-landskamper och flera SM-guld som främsta meriter inom volleyboll och en mångårig erfarenhet av försäljning och marknadsföring inom Life Science sektorn där han har arbetat som säljare på flera företag sedan 1999.
Nu bor han i Söderköping vid Göta kanal där han driver Hillestrand Consulting AB, som är ett konsultbolag som tillhandahåller säljträningar och konsulttjänster inom försäljning och marknadsföring för olika branscher och som framför allt är specialiserat på modern försäljning och marknadsföring. Sedan 2012 driver han också Sveriges mest populära podcast om försäljning, Säljpodden.
Efter att ha gått ett antal kvalificerade säljutbildningar genom åren, så ansåg han att det ofta saknades något i dem, nämligen riktigt slagkraftiga och anpassade avslut för att få kunden att säga ja. Därför utvecklade han en egen utbildning med över 80 st olika avslutstekniker som anpassas efter kundens produkter, verksamhet och tjänster. Effektiva avslutstekniker som leder till ökad försäljning och det är resultatet av den utbildningen du nu i bokform håller i din hand.
Med kunder som Stena Recycling, MSD, Affärshögskolan i Stockholm, Yooba med flera, så har han skapat ett intresse för hur du med olika avslutstekniker själv kan ha större inverkan på resultatet av dina kundbesök och hur det leder till fler och bättre affärer genom att du själv styr vad som händer.
Det finns inga presskommentarer tillgängliga just nu.