Den digitala marknaden är idag Sveriges i särklass hetaste marknad. Den gemensamma nämnaren för alla företag i branschen är svårigheterna att anställa rätt personer.
När kandidaterna får agera konsumenter, förändras maktbalansen till arbetstagarens fördel och kunskap om målgruppen man som företag vill anställa blir av avgörande betydelse för bolagets fortsatta tillväxt.
Om hur man som företag i den digitala sektorn kan bli den arbetsgivare till vilken kandidaterna självmant söker sig, och sedan även stannar kvar hos, handlar vår bok.
Lovisa är civilekonom med kompletterande studier i arbets- och organisationspsykologi, coaching och agil arbetsmetodik.
Lovisa har arbetat med rekrytering i den digitala sektorn sedan 2005. Sedan 2012 driver hon bolaget Ehrenborg Rekrytering inom vilket hon hjälper digitala produktbolag att växa med rätt personer.
Lovisa arbetar från och till som intern-rekryterare och är ofta involverad i arbete med verksamhetsutveckling och employer branding hos sina kunder. Nås på lovisa@ehtu.se
Anna Höglund
Medförfattare.
Anna Höglund är personalvetare med kompletterande studier i coaching och värdegrundade arbetssätt. Anna har arbetat med it-rekrytering sedan 2011 och har drivit bolag både i egen och gemensam regi.
Idag bor Anna i Barcelona och arbetar med matchning av rätt kandidat till rätt bolag, primärt mot den svenska marknaden. Hon bloggar aktivt om personlig utveckling och vikten av att välja sitt liv på www.annahoglund.se samt är verksam som föreläsare. Nås på anna@annahoglund.se
Det finns inga presskommentarer tillgängliga just nu.